Kooperatív tanulás (nemcsak) nyelvtan órán
Mai felgyorsult, információdús világunk a jelen pedagógusát nap, mint nap új kihívások elé állítja. A tanári szerepnek változnia kell! Már nem állja meg helyét a frontális oktatás: az ismeretek átadására hatékony, innovatív módszerek szükségesek.
A múlt alkalommal volt szerencsém a 6. osztályos nyelvtan órára ellátogatni. Kollégám, Wölcz ildikó szakmai felkészültsége, a tanulási folyamat megszervezése, a pedagógus segítőkész személyisége, háttérbe szorulása, a diákok motiváltsága, aktív részvétele, együttműködésük a feladatokban mind-mind együtt teremtették meg a csoportban való tanulás alapvető feltételeit.
A feladatok öt helyszínen zajlottak és felölelték a nyelvtani témakörök nagy részét (szófajok, helyesírás, betűrend). A gyerekek örömmel mentek egyik állomásról a másikra és lelkes eszmecseréket folytatva, egymással közösen oldották meg a játékos feladatokat.
A csoportban tanulás facilitál, segíti a kompromisszumra való hajlamot, fejleszti a szociális érzékenységet, a problémamegoldó gondolkodást, oldja a szorongást; miért ne alkalmaznánk hát mindennap?
Csoma Eszter